Molens genieten van de zon

20170620-IMG_3246-bewerkt © EMR Photography

20170620-IMG_3265-bewerkt © EMR Photography-2Gister Rond deze tijd dat ik dit bericht schrijf was ik op weg naar huis. Ik rij niet vaak langs de molens in Schemerhoorn. Maar ik weet van vroeger dat er prachtige molens staan. Dus nam ze op de foto.

Zwart wit foto hier boven maakte ik bijna van het zelfde punt als waar van ik de molens fotografeerde. Alleen naar links gedraaid, kwamen de trekkers in beeld. Het stof van de eerste trekker is nog in het zicht rechts boven de tweede trekker racet er achter aan. Foto’s zijn genomen met een Canon 700D en een groothoeklens van Canon 10-18mm daarnaast zit er ook een Polarisatiefilter op mijn lens.

20170620-IMG_3246 © EMR Photography
1/80 sec. f8. 18mm.

Dit is de foto hoe ik hem had gemaakt. De originele foto. Het ging nogal snel. Voordat ik het wist, racete de twee trekkers voorbij. Voordat ik mijn camera kon pakken was de eerste trekker al uit beeld. Ik maakte gauw een schoot. Maar zoals jullie zien voegt de foto niet echt lekker. Dat heeft vaak te maken met de werking van je hersens. Vaak werkt het het lekkerst, als je de gulden snede een beetje gebruikt hier zal hier onder even een link plaatsen wat de gulden snede inhoud. Zoals je kan zien, bij de uitsnede die ik heb gebruikt zie je dat de trekker precies, nou bijna op de gulden snede staat.

20170620-IMG_3270-bewerkt © EMR Photography
1/200 sec. f5.6. 10mm.

En daar stonden gister, de molens heerlijk van het zonnetje te genieten.

20170620-IMG_3265-bewerkt © EMR Photography-4

De gulden snede

Polarisatiefilter

Copyright © 2017 ELLY-ELtje

Geef een reactie

