Maakt niet uit wat je doet, als je maar iets doet.

Iedereen heeft het druk, en niemand heeft tijd. Te veel mensen denken aan zich zelf, en vergeten de eenzame mensen die het echt nodig hebben. Aandacht in welke vorm dan ook.

1452.jpg
Ik had nooit gedacht dat ik, vrijwillig twee uur per week mij bezig zou houden met ouderen. Die een leeftijd behaald hebben waar ik alleen nog maar van kan dromen. Hun leeftijd, drie cijfers is geen uitzondering. Sommige mensen missen een been, sommige zijn doof en blind tegelijkertijd.

Veel mensen hebben de ziekte van Parkinson, Multiple sclerose (MS) of een andere nare ziekte die je op je oude dag kan krijgen maar ook daar voor…

20160729-_MG_8387-bewerkt © EMR Photography
Het mooie van wat ik doe, iedereen komt bij me kaar, lekker babbelen vandaag weer tien mensen lekker 1,5 uur bezig gehouden. Zo krijgen de verpleegsters ook wat meer ruimte.
De bewoners van dit verzorgingstehuis, doen leuke oefeningen om het lichaam nog een beetje te bewegen, vaak bewegen ze nog nauwelijks. Ik laat de bewoners lekker mee denken en voordoen van de oefeningen. Hoe mooi is dat we maken er samen iets heel moois van. De bewoners leven helemaal op en dat doet mij weer vreselijk veel.

“Fitnessen met de ouderen”, zo noemen we het eigenlijk, doe ik nou ruim twee jaar. Elke week verzin ik ter plekke weer nieuwe oefeningen, Soms zet ik wat muziek op. We gebruiken boeken, kunst bloemen ect. op en en neer, niets is te gek. Elke keer is het weer een feest. Zelf gecreëerd, en ik krijg daar de kans ook voor.

Het is echt een aanrader. Mocht ik later in een verpleeghuis terecht komen dan mag ik ook hopen dat er is iemand die mij bezig houd. Dat mag een stukje lopen zijn, schilderen, muziek maken of wat dan ook aandacht willen we toch allemaal hebben.

Eenzaamheid is vreselijk, helemaal op je oude dag.

Geef een reactie

