Gek op Texel hoe komt dat nou?

20140410-20140410-IMG_5401-2 ©2014  EMR Photography (2) ©2014  EMR Photography

Mijn vader komt van Texel misschien is dat wel de reden dat ik gek ben op Texel. Zo af en toe keer ik eens terug, en maakt ik foto’s.

Zo veel molens heb je niet op Texel ik heb de “De Traanroeier” in het zonnetje/spotlight gezet. #Texel #EMRphotography #DeTraanroeier #Oudeschild

20160710-img_5588-bewerkt-emr-photography

De Traanroeier, een pelmolen, afkomstig uit Zaandam, die in 1902 in Oudeschild werd neergezet en tegenwoordig de functie van korenmolen heeft. De molen heeft wieken die van jaloezieën zijn voorzien, zelfzwichtende wieken, zoals dat in vaktermen heet. Hierdoor hoeft de molenaar geen zeilen op te leggen om wind te vangen. De windvang wordt vergroot door het aluminium “Dekker” systeem dat op de wieken is aangebracht. In de jaren ’60 is geprobeerd elektriciteit op te wekken met de molen. Wegens uitblijven van succes werd dat experiment na korte tijd gestaakt.

Bron:https://twmvanberkel.wordpress.com/2014/08/03/rondje-texel/

Ik ben weer begonnen met wat foto’s te bewerken van Texel zal er een paar hier onder plaatsen.

20160710-img_5571-bewerkt-emr-photography
#Texelaar #schaap #landscape #EMRphotography #Texel bofkont, in Texel.
De Cocksdorp
Bootje Liberty genoot van zijn vrijheid voor de Texelse kust. #dubbelzinnig #EMRphotography #Texel
De Cocksdorp
Molen op Texel vlak bij de boot houd zich staande in de harde Texelse wind. #texel #wind #molen #EMRphotography
20160710-_mg_7890-bewerkt-emr-photography
Vliegen boven Texel, dat wil toch iedereen wel! #EMRphotography #Texel #plane in de wolken bij Vliegveld Texel

Voor meer foto’s van Texel verwijs ik u naar: EMR Photography van Texel

Geef een reactie

