Wat me toch vandaag is overkomen

cropped-go6a33131.jpg

Vandaag was me geluksdag, echt alles ging lekker, na een hard werkende dag kwam ik je tegen. Ik wist in het begin niet wie je was, een dame op leeftijd die vertelde mij dat je Mozes was. Zelf heb niet veel met het geloof en wie Mozes mag wezen weet ik ook niet precies. De oude dame zij: “Dat is Mozes en als ik het me kan herinneren Mozes op de zwarte zee’. IK zij, o kijk aan, wat weet u nog meer van dit schilderij? Ze zij ja dat is van een kunstenaar maar deze man gaf ook les op een basisschool en is nu geëmigreerd. Ik zij, ik begrijp niet veel van de Bijbel maar wat oogverblindend mooi is dit schilderij is dit. Vervolgens zij ik tegen de dame. Bedankt voor de informatie, ik neem hem ik koop hem. Dat moet je doen jong geniet er van zij ze. Ik dacht jong? Ach, dag kon al niet meer stuk laat staan als ik dit schilderij ook nog kon kopen en ja hoor, dat kon deze beste man. Nogmaals ik geloof niet had nog wat mooie zware kandelaren gekocht en nog wat van dat soort. Fiets overbeladen. Maar wat ik al zij ik geloof niet zo zeer daar in, toch begon ik te hopen dat ik veilig thuis zou komen met al mijn spullen en met namen het schilderij.

Mensen bellen om te vragen of ze misschien tijd hadden voor mij om het schilderij te halen was er eigenlijk niet, nee ik dropte alles op mijn fiets en begon te fietsen, langzaam, niet te snel, beheerst waar ik kon en ik was het hoekje om en BAM daar was de wind. Ik praat tegen de wind, van, alstublieft waai niet zo. En van HEY kappen nou ik moet nog 5 km fietsen, ja 5 km met kans op een bui en ook nog eens windkracht 2 denk ik zo. Maar windkracht 2 ik heel hard met een schilderij van 90 cm bij 70 cm.
Eindelijk thuis gekomen haalde ik direct banend in het zweet mijn foto’s van de wand en plaatste dit fenomenale schilderij wat ben ik blij.

 

Copyright © 2016 ELLY-ELtje

Geef een reactie

