Zo veel vragen, zo veel antwoorden.

10719098_867802293230383_210706886_nZo veel willen, alles willen weten,
zo veel vragen, zo veel antwoorden.

De kunst om het willen en kunnen begrijpen, dat is de meetfout van de ziel die het niet kan ontleden, de dagen die zich afvragen hoe groot de tunnel is wat daar boven is bebouwd, is net zo warrig als we de plaat door midden breken en niet weten hoe lang hij mee zal gaan. Het blijft altijd best vaag als zo iemand tegen je praat maar dan is natuurlijk de vraag hoe scheef, scheef is.

Altijd willen mensen begrijpen wat een ander zegt maar worden ze zelf dan wel goed begrepen? Als men elkaar wil begrijpen en de taal niet kunnen spreken wat moet je dan? Juist, dan word het handen en voeten werk.
Maar stel je nou eens voor dat je geen handen en voeten heb. Wat moet je dan? Ja, dat is dan weer een incorrecte vraag! Wat je dan moet? Dan ga je natuurlijk op je gevoel af. Waarom nou omdat je instinkt dat verteld tegen je. Maar wie is je dan? Je bent niet iemand die tegen je praat maar je is het. Maar wie is het dan?
Kijk dat is dan weer een juiste vraag. Wie is Het? Juist dat blijft een goede vraag. HET. Het kan alles zijn. Maar waarom is alles dan alles? En wat is alles? Dat is weer een zuivere vraag. Wat is wat en wat is zuiver wie bepaald wart zuiver is en wie bepaald wat dat niet is? Je zult altijd mensen houden die het helemaal niet begrijpen waarom dit? Waarom dat? Waarom dit stuk? En waarom dat stuk? Zo is het toch veel sneller. Maar de ander zegt zo is het toch vee sneller.

Het maat niet uit, tijd is maar een begrip het gaat er om dat je begrijpt wat ik bedoel. En vaak word ik niet begrepen. Nee, heel vaak word ik niet begrepen. Maar waarom word je dan niet begrepen. Kijk daar hebben we hem weer of het hij of zij is. Man of vrouw dus rond of vierkant nee we dwalen af. We hadden het over tijd. Ja, Tijd is maar een begrip. Wat is tijd eigenlijk. Ik weet het niet, ik weet het wel. Maar als de tijd nou eens stil staat. Maar net zeg je dat je niet weet wat de tijd inhoud je zij net dat je het niet weet. Klopt maar als de tijd tikt, de tijd tikt niet, ja wel, niet wel niet wel, hoezo, luister maar. Maar die tijd bedoel ik helemaal niet. Hoezo? Ik heb het over tijd. Ja tijd tijd ja. Nou ja nu snap ik er helemaal niks van. Ik snap het de hele tijd al niet. Ik snap er helemaal niks van. Het gaat er om dat toch iemand dit moet begrijpen. Maar waarom moert iemand dit begrijpen. Wat maakt het nou toch uit wat je schrijft. Hoezo, nou luister dan. Nee, ik lees. Ook goed kijk ik schrijf hier veel neer en waarschijnlijk begrijpt de meeste mensen er geen hol van. Wat voor Hol, nee een hol hol begrijp je me nu weer niet. Nee, dan heb je pech kijk ik schrijf mensen lezen begrijp je dat.

Mensen die dit lezen hebben allang voor dat ik deze zin schrijf een mening klaar. Vaak word je mening gevormd in het eerste paar seconde dat je iets leest of mee maakt, ja ja ja dat begrijp ik. Vaak is het ook zo dat veel mensen het bijltje er bij neer leggen en stoppen met lezen. Ja ja dat heet doorzettingsvermogen wat waardeloos is. Zelf hou ik helemaal niet van lezen en zeker van slap lullen met inhoud. He, hoe bedoel je, nou wat ik nu doe, waar ik me nu mee bezig hou voor de verandering. Hoe zo dan. Nou neem nou het nieuws, ja ja, ja dat kijk ik elke dag. Nou ik kijk het ook elke dag. Gaat geen dag voor bij. Ja, ja dat begrijp ik je wilt op de hoogte blijven. Precies ik wil op de hoogte blijven. De beste mensen die je ziet voor de televisie wat denk je die lezen exact voor wat in de camera staat of op het briefje wat voor hun licht. Ja, ja ja ja dat is ook zo.
Goed dus de kijker die dat ziet neemt dat voor waar aan wat daar staat terwijl ze er niet zijn geweest ervaren voelen ect. Nee, de mensen die naar het nieuws kijken in dit voorbeeld ja ja ja die nemen vaak aan als zoete koek wat ze zien voorop de tv. Ja, ja daar kan je wel eens gelijk in hebben. Kijk ik heb het zo druk gehad met fotografie / en film ik wou het lekker even van mijn afschrijven. Maar ik heb ook met andere mensen te maken. Dus begin ik dit stuk zo blind op te schrijven dat ik niet eens mijn monitor in de gaten houd. Ja, ja oké, ja oké inderdaad ik begin met bla bla bla en eindig met het verhaal dat de meeste mensen alles maar aan nemen als zoete koek en dat mensen vaak alles maar aan nemen wat soms niet eens bestaat neem nou een willekeurige oorlog denk je nou echt dat ze alles laten zien op tv. Ach hou, toch op. Je mag weten hoor ja ja jij ook dit verhaal verzin ik ter plekke maar er zijn wel een aantal dingen die feitelijk super waar zijn. En dat is dat laatste stukje ja ja echt waar ja echt waar waarom schrijf je dit.

Ik wou wat schrijven en als jij er nog wat aan had dan is het mooi mee genomen. Had je er nou niks aan, attans dat denk je, dan bedank ik je toch dat je de moeite heb genomen om dit stukje te lezen. Ik hoop dat je nieuwsgierigheid beloond is.

Copyright © 2015 ELLY-ELtje

Geef een reactie

