Even terugblikken schrijverswedstrijd

Een jaar geleden deed ik mee met een Schrijverswedstrijd en ben ik tweede geworden

dit was mijn ingestuurde verhaal.

 

Verbinding

30 mei 2014

Tekst: Elmar Marijn Roeper20140629-CIMG1661-2 ©2014  EMR Photography

Elke dag is het raak, ik word wakker, stap uit bed in de richting van de woonkamer. Ik aarzel niet, omdat dit een gewoonte is geworden in mijn leven. En een gewoonte is oh zo moeilijk te verbreken. Ik denk niet na, het zweeft in mijn bovenbewustzijn, gewoon een automatische piloot. Dat ben ik dus!

Ik doe de deur open van mijn woonkamer en ik loop naar mijn computer.

Ik leef bij de dag en kijk altijd in mijn agenda wat die dag mij zal gaan brengen. Maar… voordat ik dat doe, trek ik de deur open van mijn computermeubel. Ik zak naar beneden en druk daar de oh zo bekende power knop in van mijn drievoudige stopcontactdoos en zie daar: het rode lampje gaat aan en op alle drie de stopcontacten staat nu spanning. Vervolgens druk ik op de aan/uit-knop van de computer en daar komt het verslavende, maar oh zo bekende geluid van de computer.

Pruttel, pruttel en ja hoor, binnen enkele minuten draait mijn computer zoals het hoort: vlekkeloos. Ja, daar heb ik wel voor gezorgd dat mijn computer niet zal gaan crashen en ja, wat moet ik zonder computer?

Het is mij duidelijk, mijn buik gromt en de computer (hou ik mezelf voor) heeft voordat ik het weet Facebook, Twitter en Outlook geopend. Ik kan mezelf niet bedwingen en moet meteen mijn inbox van alle drie, het liefst tegelijkertijd, inzien. Heb ik wel een mail? Oh ik voel me zo belangrijk en ineens in een mum van tijd krijg ik een akelig gevoel: geen mail, ja alleen maar bullshit-mail aan reclames.

Vervolgens kijk ik snel bij Facebook: +00 staat er. Dat houdt in meer dan 100 berichtjes, het bekende wereldbolletje, “ja berichtjes”, van alles wat, wat al ”mijn vrienden” zo nu en dan hebben gedaan. Het stelt me gerust. Maar mijn buik begint te roepen of eigenlijk te schreeuwen dat ik echt honger heb.

Omdat ik veel foto’s maak en regelmatig model ben, is dit medium prima voor mij. Dus ook deze morgen ben ik weer voor de bijl gegaan en ben foto’s gaan bewerken en voordat je het weet ben ik twee uur verder. Honger als een paard.  Met een vervelend gevoel in mijn buik, nee niet van de honger, maar omdat ik achter die computer vandaan moet. Ik loop naar de keuken en smeer snel twee boterhammen met boter en hagelslag met pindakaas, staand eet ik het op, denkend aan die foto’s en het hele internetgebeuren.

Ik sta even stil en denk: hoe is dit allemaal begonnen?

Waar heeft het allemaal mee te maken?

Ben ik echt verslaafd? Aan alles wat ik doe op het internet?

Zal het allemaal komen door de verbinding?

Verbinding van het internet?

Ik schenk een beker melk in, spoel de laatste restjes pindakaas met hagelslag weg en ga rustig verder met foto’s bewerken.

Business As Usual…

20140629-IMG_9903-2 ©2014  EMR Photography

Vorige jaar was ik te laat voor de fotowedstrijd die op dezelfde dag word gegeven als de schrijf wedstrijd, Dit jaar ben ik voor beide op tijd. Hoop ik….

Mijn volgende ELLY-ELtje, zal ik jullie als lezer ook hard nodig hebben. Welke foto jullie het mooiste vinden. Daar later meer over.

Copyright © 2015 ELLY-ELtje

Geef een reactie

