Wie wind zaait zal storm oogsten

20140715-zitten alk-2 ©2014  EMR PhotographyTe vaak staan we er niet bij stil, dat we moeten stil staan. Vaak loopt men te snel door, en vergeet men waar hij of zij heeft gelopen. Vaak denkt men pas na voordat het gebeurd is. Stil staan en even een seconde nadenken, waarom je iets doet word vaak vergeten. Het schroomt helemaal niet met de manier waar en hoe ik dit schrijf en met welk tempo. Ik schrijf het met de snelheid hoe me hersens het weer geven aan mijn vingers die het direct in tikken. Gewoon omdat ik het niet wil vergeten probeer ik alles direct op te schrijven. Gelijk met de gedachten van is het wel zo goed om gelijk te reageren op wat je denkt. Eigenlijk kom je dan weer bij het verhaal van wat ik hier voor heb geschreven.
Ik kijk niet eens naar mijn beeldscherm. Nakijken komt later wel….

Soms wou ik wel eens dat ik dat vaker zo deed, en soms snak ik wel dat ik vaker zo veel inspiratie heb om alles zo snel op te schrijven en ook niet na willen denken wat de gevolgen kunnen zijn waarom ik zo snel schrijf. Ach, verbeteren komt wel, als ik klaar ben met deze tekst.

Ik kwam deze foto net tegen is alweer uit 2014. Op de grens van Alkmaar Heerhugowaard. Ik durf niet te zeggen of het nu Alkmaar is of Heerhugowaard. Wel weet ik dat ik deze tekst zonder te stoppen schrijf met op de achtergrond de nieuwe cd van John Legend – Love in the Future (Deluxe Edition). Meestal als ik iets wil opschrijven moet het geluid uit en liefst de ventilator van mijn afzuiging ook uit. Puur 100 procent concentreren en totaal geen afleiding en geen prikkels van de andere kant. Het kan een kraan zijn die drupt een schreeuwend kind dat is wel heel kinderlijk of een voorbijgaande auto kortom alles wat geluid of beweging maakt. Het is dus bijzonder dat ik met het pompend geluid uit mijn spiekers gewoon een stuk schijf waar ik wel degelijk over nadenk.

Ik zie het niet echt als een dagboek maar als een ELLY-ELtje 😉 Overal over schrijven zal niet een twee drie gaan maar als ik nog even over de foto bekijk die ik immers zelf geschoten heb een dikke vette selfie. Vanaf statief dan en later bewerkt en uiteindelijk een zwart wit HDR er uit laten exporteren. Het is weer wat anders zal het verhaal ook niet langer maken, maar moet wel toegeven dat het me toch aardig bevalt.

Misschien de volgende keer er echt voor gaan zitten in een prikkelarme omgeving nou ik denk het niet dit bevalt me wel geen vraten verder maar gewoon een heerlijk stuk schrijven.

 Copyright © 2015 ELLY-ELtje

Geef een reactie

