Waarom geen foto’s van je telefoon?

grols 1-14-2045
Ik pakte gister een biertje en ik pakte vanavond een biertje de ene foto is gemaakt met een telefoon en de andere is gemaakt met een spiegelreflexcamera, met een objectief 50 mm, diafragma 1.8, in dit voorbeeld. Misschien begrijpen mensen, die het nog niet begrepen de verschillen tussen foto’s met een telefoon en met een spiegelreflexcamera. Ik ben niet boos, nee dat zeker niet. Maar toch aardig wat mensen die vragen mij toch echt steeds.

Waarom maak je nou geen foto met je telefoon??? Dat is toch veel makkelijker!!! Ja, makkelijk is het zeker is mijn antwoord dan. Dat geef ik radicaal toe, de meeste foto’s die ik maak en als ze leuk en mooi genoeg zijn die ik dan ook nog eens bewerk, wat gemiddeld 15 minuten bewerkingstijd nodig heb ja dan is het zeker makkelijk. En tuurlijk gebruik ik de telefoon ook wel eens.

Als eenmaal een spiegelreflexcamera gewend ben dan kan je er moeilijk van af stappen. Ik merk dat wel wat telefoons met camera, ook mooie foto’s kunnen maken. Ik denk zelf ook wel dat het gebruikt word omdat men het makkelijk geaccepteerd heb en liever niet al die moeite wil doen. Oké, oké beetje mee eens maar toch kies ik liever voor de spiegelreflexcamera, lekker spelen met de scherpte diepte, die hier duidelijk te zien is.

Nou genoeg gebabbel ik ben wel benieuwd wat jullie mening is laat gerust je reactie achter, of stuur me even een mailtje, Twitter / Facebook bericht. Ik hoor het graag van jullie.

Zo nu mijn biertje opdrinken.

Proost!

Copyright © 2015 ELLY-ELtje

Geef een reactie

