Terug denkend aan mijn jeugd

Terug denkend aan het verledenTekst: Elmar Marijn Roeper Foto: ©2014 EMR Photography

Ik was mijn catalogus van mijn fotobewerkingsprogramma aan het opschonen, beter gezegd “opruimen” en foto’s er uit halen anders word het allemaal zo traag kortom: Deze foto kwam ik tegen negen maanden geleden maakte ik hem en vandaag nog even na bewerkt.

De foto doet me denken aan vroeger. Ik was denk ik een jaar of zeven en speelde op het boerenland, wat je achter de sloot zie ik speelde daar met vrienden, tikkertje oorlogje beetje voetballen vul het maar in. Toen der tijd stonden op het boerenland mais veel mais wat wij dan weer als kwajongens kapot trapte, er door heen rende. Ik weet nog als de dag van gister dat de boer op het land kwam. Tuurlijk zag hij ons niet direct. Wij werden opgeschrikt door een geweerschot! Wisten wij veel dat het achter af rubberen kogels waren.

Ik ontsprong de dans. Ik werd niet geraakt maar weet nog goed dat einde van het verhaal twee vriendjes van me toch twee blauwe plekken hadden op hun kont. Wat was het toch een tijd de boer wou niet dat wij op het land van hem speelde en loste het op om op ons te schieten. Hard, ja hard was dat wel voor die twee vrienden van me. O o wat had ik een geluk wel kwam ik thuis met een nat pak, ik viel namelijk in de sloot toen we op de vlucht waren. En als ik nu z’n vijventwintig jaar verder zijn, kijk ik toch met een grootte glimlach naar dit vernieuwde vergezicht.

O wat was ik jong en onbezonnen maar dat zijn toch kinderen op die leeftijd. Wat een speciale plek voor mij heerlijk toch terug denken aan een eigenlijk wel onbezorgde jeugd waar eigenlijk alles kon…..

Geef een reactie

